Butterick’s självuppblåsande pruttkudde i ny snygg design. Text på svenska och med en tydlig avsändare. Med den nya texten blir det lätt att hitta sin favorit i butikshyllan.

I mitten av februari kommer den numera klassiska pruttkudden att synas i ny design på hyllorna i Butterick’s butiker och runt om i flera av landets leksaksaffärer. Den självuppblåsande pruttkudden är en bästsäljare på Butterick’s och har bara i januari i år sålt över 2500 stycken.

- Det känns fantastiskt roligt att äntligen lansera en egendesignad pruttkudde. En riktig klassiker i vårt sortiment och bland våra återförsäljare. För oss är det viktigt att våra produkter differentierar sig från liknande produkter på marknaden och vi är stolta att kommunicera vårt varumärke för att tydliggöra avsändaren, originalet, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco.

I en annons från 1913 marknadsförde Butterick’s pruttkudden för första gången. I annonsen stod det: Kudde med musik – När man sätter sig på̊ dessa kuddar frambringar de ett högljutt och klagande läte.