• Inspiration
  • Favoriter
tryggehandel
Kundvagn

Beställ nu så skickar vi om

00 Timmar
00 Minuter
00 Sekunder

Frågor & svar

Läs bland våra vanligaste frågor och svar för att få klarhet på just din fundering kring ert köp, våra butiker, produkter, returer och andra eventuella klurigheter som kan dyka upp när du klickar runt på www.buttericks.se. Hittar du inte svar på just din fråga? Direktchatta gärna med oss, eller ring 035-160 350 alternativt maila till kundservice@buttericks.se. Vi återkommer så snart vi kan.

Hur lång leveranstid har ni?
De flesta beställningar är framme hos ditt närmaste Schenker-ombud inom 1-2 vardagar efter att du gjort din beställning. Lägger du din beställning i webbutiken innan kl.16.00 så packas och skickas ditt paket samma dag. Bor du längre norrut än Sundsvall eller på Gotland får du räkna med en eller två dagars extra leveranstid.

Har jag öppet köp eller bytesrätt om jag handlar på Butterick’s?
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 30 dagar efter att du mottagit dem. Av hygieniska skäl godkänner vi ej returer av peruker med bruten plombering, öppnade sminkförpackningar eller linser. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller på helium eller specialbeställda varor. Förpackningen måste vara oskadad och varan oanvänd samt felfri i kombination med tillhörande retursedel/inköpskvitto. 

Går det att returnera en vara i fysisk butik?
Absolut, du kan alltid returnera eller byta dina varor i någon av våra butiker helt kostnadsfritt. Du hittar din närmaste butik här.

Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi använder oss av Schenker Privpak som på ett säkert vis ser till att ditt paket kommer fram i tid och i ett bra skick.

Kan ni skicka med expressleverans?
Nej, tyvärr har vi dagsläget ingen möjlighet att skicka express men de allra flesta paket är framme nästkommande dag om du lägger din beställning innan kl 16.

Lägger ni undan varor i butikerna?
Givetvis gör vi det! Har vi möjlighet till detta gör vi alltid det. Under just halloween ökar trycker vilket gör att det blir svårare för oss att kunna lägga undan varor.

Jag vill få sms-avisering när mitt paket är framme på mitt utlämningsställe. Hur gör jag?
För att få en leveransavisering via sms fyller du i ditt mobilnummer i kontaktuppgifterna när du genomför din order. Kontrollera gärna att siffrorna i telefonnumret stämmer så att aviseringen hamnar rätt när paketet nått ombudet.

Vad kostar frakten?
Frakten kostar 49 kr vid köp under 500kr. Alltid fri frakt när du handlar för över 500kr, detta gäller för privatpersoner och företag.

Hur länge ligger paketet hos ombudet?
Paketet ligger 14 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till oss. Du kan förlänga tiden ditt paket ligger hos ombudet i upp till en vecka, kontakta oss så hjälper vi dig med det. Vid ej uthämtat paket tillkommen en kostnad på 279kr.

En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Kontakta direkt vår kundtjänst på 035-160 350 eller maila till kundservice@buttericks.se så hjälper vi dig rätt.
När du mottagit en returetikett, fyll i retursedeln som medföljer din beställning och lämna in paketet på det ombud du hämtade ut försändelsen från. 

Har ni någon storleksguide för maskeraddräkterna?
Vi har skapat en gemensam storleksguide utifrån våra dräkters mått som du hittar under varje produktsida. Klicka på ”Visa storleksguide” till höger om storleksalternativen så blir du guidad rätt. Vill du ha specifika mått på en dräkt? Det ordnar vi! Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på momangen och ger dig exakta mått, för bästa passform och bekvämlighet.

I vilka butiker kan jag hyra dräkter?
Vi har dräktuthyrning i vår butik på Drottninggatan 57 i Stockholm. Dräktuthyrningen har samma öppettider som butiken. Vill du få dig en överblick kring vilka dräkter du kan hyra? Klicka in på www.draktuthyrning.se och låt dig inspireras. Fråga våra butikssäljare om hjälp så guidar de dig rätt, och det går givetvis bra att prova på plats.

Kan jag se butikernas lagersaldo på hemsidan?
Ja, i direkt anknytning till artikeln kan du se alla våra butikers lagersaldon och deras direktnummer. På så vis kan du se både huruvida varan finns hemma, samt enkelt kontakta butiken om du önskar få hjälp med att lägga undan en vara.

Kan jag fylla min ballong med helium i era butiker?
Ja, du kan fylla ballonger med helium i alla våra butiker. Priset på helium varierar från 29-69 kr beroende på ballongens storlek. Det går även bra att fylla ballonger som inte är köpta hos oss.