Min varukorg

Frågor & Svar

Läs bland våra vanligaste frågor och svar för att få klarhet på just din fundering kring ert köp, våra butiker, produkter, returer och andra eventuella klurigheter som kan dyka upp när du klickar runt på www.buttericks.se. Hittar du inte svar på just din fråga? Direktchatta gärna med oss, eller ring 0771-90 70 00 alternativt maila till kundservice@buttericks.se. Vi återkommer så snart vi kan.

Kundservice
0771-907 000

Hur lång leveranstid har ni?

De flesta beställningar är framme hos ditt närmaste Privpak-ombud inom 1-2 vardagar efter att du gjort din beställning. Lägger du din beställning i webbutiken innan kl.16.00 så packas och skickas ditt paket samma dag. Bor du längre norrut än Sundsvall eller på Gotland får du räkna med en eller två dagars extra leveranstid.

Vilket fraktbolag skickar ni med?

Vi använder oss av Schenker Privpak för våra försändelser. Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen så får du ett SMS i samma stund som paketet finns att hämta ut hos ditt närmaste ombud. Vi skickar även ut ett meddelande till din e-postadress med kollinummer som gör att du själv kan spåra var ditt paket befinner sig, detta gör du via sök-länken på startsidan. Du kan även gå in på www.schenker.se för att söka efter din försändelse och även ditt närmsta ombud.

Vad kostar frakten?

Vi tillämpar fri frakt, oavsett hur mycket eller lite du beställer för. Detta gäller även för privatpersoner som för företag.

Skickar ni försändelser till utlandet?

Nej, i dagsläget skickar vi endast inom Sverige men inom en snar framtid kommer vi att kunna skicka till andra länder.

Kan ni skicka med expressleverans?

Nej, tyvärr har vi dagsläget ingen möjlighet att skicka express men de allra flesta paket är framme nästkommande dag om du lägger din beställning innan kl 16.

Hur länge ligger paketet hos ombudet?

Paketet ligger 14 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till oss. Vill du förlänga tiden som ditt paket ligger hos ombudet? Kontakta oss så hjälper vi dig med det.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket inom 14 dagar?

Hämtar du inte ut det aviserade paketet med din beställning så debiteras du i efterhand en sammanlagd hanteringskostnad på 300:-. Detta för att täcka våra faktiska kostnader för hantering, packning och frakt som Schenker debiterar oss. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och använd den bifogade retursedeln vid en retur. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Har jag öppet köp eller bytesrätt om jag handlar på Butterick´s?

Ja, vi har 14 dagars returrätt i webbutiken samt 14 dagars byte/öppet köp i alla våra butiker. Förpackningen måste vara oskadad och varan oanvänd samt felfri i kombination med tillhörande retursedel/inköpskvitto. OBS! Vissa varor i sortimentet omfattas ej av returrätt p.g.a hygieniska skäl tex. smink, peruker och ballonggas. Du kan läsa mer om detta i våra köpvillkor.

Kan jag göra min beställning via telefon?

Det går självfallet bra att kontakta oss via telefon så hjälper vi dig att lägga din order.

Kan man beställa som företag med separat leverans- och fakturaadress?

Ja, det går jättebra. Du lägger in din order och uppger den aktuella leveransadressen på försändelsen. När du sedan fått ditt kvitto skickat till den angivna e-postadressen, kan ni svara med ett vändande mail innehållandes er fakturaadress. Ni kan även kontakta oss via telefon efter att ni lagt er order, så lägger vi till er alternativa fakturaadress direkt.

Kan jag handla med rekvisition i era butiker?

Ja, vi tar emot rekvisitioner från stat, kommun och landsting. Ta med korrekt ifylld rekvisition samt legitimation vid köp i någon av våra butiker.

Kan man ringa till webbutiken om man har frågor gällande sin order?

Ja, du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor. Du når oss på telefonnummer 0771- 907000. Vi har telefontid alla vardagar mellan 09.00 till 15.30. Kundtjänsten är stängd under röda dagar och helgdagar. Du kan givetvis även maila din fråga till kundservice@buttericks.se eller använda dig av vår livechat nere till vänster på sidan så återkommer vi så snart vi kan.

Kan jag se butikernas lagerstatus på hemsidan?

Ja, i direkt anknytning till artikeln kan du se alla våra butikers lagersaldon och deras direktnummer. På så vis kan du se både huruvida varan finns hemma, samt enkelt kontakta butiken om du önskar få hjälp med att lägga undan en vara.

Lägger ni undan varor i butikerna?

Ja, vi hjälper gärna våra kunder med att lägga undan varor om vi har möjlighet till detta, med andra ord så gör vi det inte inför Halloween p.g.a platsbrist.

I vilka butiker kan man hyra dräkter?

Vi har dräktuthyrning i vår butik på Drottninggatan 57 i Stockholm. Du når avdelningen på telefonnummer 08-54528784. Dräktuthyrningen har samma öppettider som butiken. Vill du få dig en överblick kring vilka dräkter du kan hyra? Klicka in på www.draktuthyrning.se och låt dig inspireras.

Kan jag fylla min ballong med helium i era butiker?

Ja, du kan fylla ballonger med helium i alla våra butiker. Priset på helium varierar från 39-89 kr beroende på ballongens storlek. Det går även bra att fylla ballonger som inte är köpta hos oss.

Vart ska jag lämna min tomma heliumtub som jag har köpt hos er?

Tomma heliumtuber lämnas in för återbruk på din närmaste återvinningsstation.

Kan jag prova dräkter i butik?

Ja, det går bra att prova dräkter i våra butiker. Fråga personalen om hjälp så blir du hänvisad till provrummen i butiken.

Jag hittar inte telefonnummer till Butterick´s butiker?

Telefonnummer till alla våra butiker hittar du i toppmenyn under ”Butiker”. Klicka på den stad och butik du önskar att komma i kontakt med, så kommer aktuell adress, öppettider och telefonnummer att synas.

Jag försöker ringa till er butik men får inget svar.

Förmodligen är det mycket folk i butiken och personalen har svårt att hinna med. Försök gärna att ringa lite senare igen. Du kan också ringa till kundservice på telefonnummer 0771-907000, eller använda dig av vår livechat nere till vänster på sidan så återkommer vi så snart vi kan. Vi hjälper dig i största möjliga mån även med frågor gällande enskilda butiker.

En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?

Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Fyll i den enkla retursedeln som medföljer din beställning och använd sedan den bifogade returetiketten för att returnera paketet till oss från samma PrivPak-ombud där du hämtade ut försändelsen. Var noga med att täcka över adresslappen om du använder samma emballage. Kontakta oss på 0771-907000 eller maila till kundservice@buttericks.se om du är osäker eller har fler frågor kring din retur.

Jag vill få sms-avisering när mitt paket är framme på mitt utlämningsställe. Hur gör jag?

För att få en leveransavisering via sms fyller du i ditt mobilnummer i kontaktuppgifterna när du genomför din order. Kontrollera gärna att siffrorna i telefonnumret stämmer så att aviseringen hamnar rätt när paketet nått ombudet.

Måste jag ha en e-postadress för att kunna beställa via hemsidan?

För att kunna beställa via hemsidan måste du ha en giltig e-postadress, detta för att vi ska kunna skicka kvitto och orderbekräftelse till dig samt även ett leveransmail med både sändningsnummer samt söklänk när ditt paket lämnat vårt lager. Kontrollera gärna att du skrivit rätt e-postadress för att vara säker på att få både kvitto och leveransmailet till din inkorg.