Min varukorg

Beställ nu så skickar vi om

00 Timmar
00 Minuter
00 Sekunder

Leveranstid 1-2 dagar

Fri frakt över 300 kr

Fria returer

Köpvillkor i webbutiken

På buttericks.se är det enkelt och säkert att handla! Vi vill att kunderna ska känna sig trygga med sitt köp. Din spårbara leverans skickas via Schenker som håller leveranstider och tar väl hand om ditt paket. Du har öppet köp i 14 dagar och snabb leverans på 1-2 arbetsdagar.  Moms ingår i alla våra priser. Här nedan kan du läsa våra fullständiga köpvillkor. Några frågor? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på momangen!

BESÖKSADRESS
Butterick’s Leco AB
SUNE SÅGARES VÄG 4
31396 Simlångsdalen

Tfn: 0771-907 000
E-post: kundservice@buttericks.se (frågor om varor, ordrar och reklamationer m.m)

Org.nr: 556132-6835

Kundservice
0771-907 000

Sök efter ditt paket

Vill du söka efter ditt paket hos Schenker?

Hitta ditt paket hos SCHENKER

Vid hög belastning kan det ta någon dag extra för  Schenker att leverera ditt paket.
Vi ber dig att kontakta oss direkt om ditt paket dröjer- så hjälper vi dig på bästa sätt med att hitta en lösning:
Kontakta Butterick´s direkt

Beställning / Leverans

När du har gjort en beställning på nätet kommer det automatiskt att skickas en fullständig bekräftelse, ett kvitto, till din e-postadress. Vi har inget lägsta ordervärde.
Alla ordrar skickas fraktfritt och via logistikföretaget Schenker. Du har ditt paket inom 1-2 arbetsdagar.

Om du ångrar din beställning önskar vi att du kontaktar oss på tel: 0771-90 70 00 eller via e-post: kundservice@buttericks.se och meddela detta så fort som möjligt. Om vi redan har hunnit packa och skicka din beställning rekommenderar vi dig att hämta ut paketet hos ditt ombud när det anländer, fylla i returblanketten och skicka det i retur enligt 14 dagars-ångerrätten. Kontakta kundtjänst för att få en frankerad retursedel som möjliggör en enkel retur.

OBS!

Hämtar du inte ut det aviserade paketet inom 14 dagar med din beställning så måste vi tyvärr debitera en sammanlagd hanteringskostnad på 279:- , för att täcka våra faktiska kostnader för hantering, packning och frakt. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och kontakta kundtjänst för att få en retursedel. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Beställning via Schenker

Alla våra kunders paket skickas med Schenker via deras spårbara leveranser till ombud. Det innebär att alla paket får ett sändningsnummer och du kan följa det hela vägen till utlämningsstället. Ditt paket levereras normalt inom 1-2 vardagar till ditt närmaste Privpak-paketombud.

Alla beställningar får ett eget unikt sändningsnummer som automatiskt skickas ut till dig via e-post så fort din order är packad. Vi skickar våra spårbara försändelser med DB Schenker PrivPak vilket innebär att du kommer att få avisering när ditt paket är framme hos ditt Privpak-ombud. För att detta ska gå snabbt, smidigt och enkelt rekommenderar vi att du väljer SMS-avisering. Beställningar där SMS-avisering inte är vald (dvs inget mobilnummer är angivet) aviseras via epost till uppgiven e-postadress. Kontrollera därför noga att din e-postadress är korrekt angiven. Kontrollera även skräppostfilter och mappar om e-postavisering valts och avisering uteblivit. Påminnelse skickas efter ca 7 dagar om paketet inte blivit uthämtat hos ombudet.

OBS!

Hämtar du inte ut det aviserade paketet med din beställning så måste vi tyvärr debitera en sammanlagd hanteringskostnad på 279:- , för att täcka våra faktiska kostnader för hantering, packning och frakt. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och kontakta kundtjänst för att få en retursedel. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Leveranstid

Butterick’s använder Schenker som leverantör inom Sveriges gränser.

Alla ordrar som läggs innan 16:00 på helgfri vardag, skickas samma dag.
De flesta paket är normalt framme hos ombudet inom 1-2 vardagar.

Bor du norr om Sundsvall eller på Gotland så kan leveransen ta upp till 3 helgfria vardagar.
Vi rekommenderar därmed att lägga en order innan 16:00 på tisdagen för att få leverans samma vecka. 

När du lägger en order får du orderbekräftelse direkt till din epost. Har du skrivit in ditt mobilnummer så får du ett SMS när din order är framme vid ditt Privpak-ombud.

Leveranser utanför Sverige

Kontakta vår kundtjänst för mer information om du vill ha paketet levererat utanför Sverige.
Du når oss på 0771-90 70 00 eller kundservice@buttericks.se

Faktura för företag

Ska du handla till företaget och vill ha det på faktura?

Vid betalningsalternativet Faktura för företag och stat/kommuner tillkommer en expeditionsavgift på 29 kr.

En faktura skickas ut separat med eventuell referens och annan nödvändig betalningsinformation som du angivit i kassan.
Alla företag har 30 dagars kredittid.

Några frågor kring ditt företags faktura?
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst på 0771-90 70 00 alt kundservice@buttericks.se

Försäljning till minderåriga

För att kunna handla från www.buttericks.se behöver du vara 18 år fyllda. Är du under 18 år behöver du ha din målsmans tillstånd för att göra en beställning alternativt be en vuxen i din närhet att hjälpa dig.

Retur / Reklamation

 

Ångerrätt
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. För utnyttjande av ångerrätten så har du 14 dagar på dig att anmäla din returanmälan och därefter skall varan returneras inom 14 dagar från anmälningsdatum.
Här finner ni konsumentverkets ångerblankett. 

Returer av peruker med bruten plombering och öppnade sminkförpackningar godkännes ej, av hygieniska skäl. Vänligen observera att ångerrätt ej gäller specialbeställda varor.

Värdeminskningsavdrag
Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset.

Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar efter det att vi har mottagit meddelande om att du nyttjar din ångerrätt. Vi förbehåller oss dock möjligheten att invänta bevis om att returen är avsänd till oss alternativt när vi har mottagit returen. Då sker en utbetalning som kan ta 1-5 bankdagar. Återbetalningen sker också med samma betalsätt som ursprungligen har använts.

Retur
Vid returen så bör produkterna packas ordentligt i en oskadad originalförpackning samt originalemballage. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag.

För att kunna hantera din retur behöver vi ditt ordernummer, e-post och namn. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst på 0771-90 70 00 alternativt kundservice@buttericks.se för att få hjälp med din retur. Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel till dig.

Vid eventuellt utnyttjande av din returrätt utan vår returfraktsedel så betalar du för fraktkostnaden och har således även transportansvar. Returer skall skickas till vår adress som du finner under ”Om Buttericks”.

Transportansvar
Transportansvar innebär att du ansvarar för att din försändelse kommer fram hela till oss. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under färden och använd gärna ett alternativ där du kan spåra försändelsen, till exempel paket eller rekommenderat brev.

Vi tar ännu ej emot returer i våra fysiska butiker.

Vid ej uthämtat paket
Löser du inte ut ditt paket så kommer paketet automatiskt gå i retur till oss efter 14 dagar och du debiteras för returfraktkostnaden på 279 kronor. Detta gäller alla våra paket som vi skickar med Schenker, likväl ombudspaket som företagspaket. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och kontakta kundtjänst för att få en retursedel. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Reklamation
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss på kundservice@buttericks.se. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Tänk på att bifoga bilder på skadan, för att vi lättare och snabbare hantera ditt ärende.

Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt.

Reklamationsrätt
Butterick’s Leco AB tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar vår Kundtjänst för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för varje returfraktsedel för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader, inklusive all frakt.

Kontakt vid reklamation:

Butterick’s Kundtjänst
Tel: 0771-90 70 00
Mejl: Kundservice@buttericks.se

Returnerad artikel ska vara oanvänd och i sin originalförpackning.
Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100% av artikelns värde att dras av vid återbetalning.

Återbetalning sker efter att varan har returnerats samt hanterats i sitt originalskick på vårt lager.

Vid en eventuell retur av en artikel som inte är i originalskick dras det av en värdeminskning på 100% av varans värde.

Priser / Moms

Priset på beställningsdagen gäller alltid. Svensk moms (25%) ingår i alla våra priser. Du får alltid momsen specificerad på din följesedel som medföljer vid leverans.

Betalning / Avgifter

Som beställare är du betalningsskyldig för en lagd order. För företag och stat/kommuner samarbetar vi med DIBS för kortbetalning och vid köp mot faktura samarbetar vi med KLARNA. För privatpersoner samarbetar vi med KLARNA och betalning sker enligt deras villkor. Som privatperson kan du antingen betala med Klarna faktura eller Klarna konto, eller med kort eller banköverföring.

Sammanfattning av villkoren för fakturaköp för företag och stat/kommuner genom KLARNA 

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Fakturan skickas ut separat per e-post  inom 3 dagar efter att din order levererats.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 29 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster från Klarna.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

 

Sammanfattning av villkoren för privatpersoner vid köp genom KLARNA

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har Du handlat för under 60kr tillkommer 29kr, och har Du handlat för 60kr eller mer tillkommer 60kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ Du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Länk till hela villkoren: Klarnas Allmänna villkor.

 

Betalning med betal/kreditkort för Företag och stat/kommuner

Vid betalning med betal/kreditkort via vår samarbetspartner DIBS dras pengarna från ditt konto samma dag som din beställning skickas från oss. I samband med orderbekräftelsen reserveras dock summan som ”skyddat belopp” på ditt konto tills den slutliga betalningen sker. Du måste alltså ha summan som du ska handla för tillgängligt på ditt kort för att du skall kunna genomföra en beställning.

Visa-kort kräver att du är anmäld till 3D Secure System. Om detta krävs för ditt kort kontaktar du enklast din bank för att göra denna anmälan. Ofta kan man även göra det själv via sin internetbank. 3D Secure System är en säkerhetsåtgärd för att göra e-handeln ännu säkrare för dig som kund.

Buttericks kan inte se dina kortuppgifter vid betalning, du betalar ditt köp via en säker och hårt krypterad anslutning hos DIBS.

Kostnad för retur

Vid ångerrätt:
Vill du göra en retur och nyttja ångerrätten, kontakta kundtjänst för returetikett. Vi tillämpar kostnadsfria returer oavsett anledning till retur.

Vid reklamation:
Önskar du att reklamera en artikel kontakta kundtjänst för vidare information. Självfallet står vi för returportot och det är ingen kostnad som du blir debiterad för i efterhand.

OBS! Under förutsättningen att er retur blir  godkänd som en reklamation enligt reklamation

Vid byte av storlek:
Kontakta kundtjänst för en returetikett för ett kostnadsfritt byte av storlek och gör sedan en ny beställning på www.buttericks.se på den nya storleken/produkten. Du har rätt storlek hos dig inom 1-2 arbetsdagar.

Se tillvägagångssätt under ”Vid ångerrätt”.

Har du några frågor kring din retur? Tveka inte att kontakta oss via telefon, mail eller direkt-chatt för svar och hjälp.
Vårt direktnummer är 0771-90 70 00 och du når oss via mail på kundservice@buttericks.se

Säkerhet & Sekretess

Vi på www.buttericks.se använder SSL-teknik (Secure Socket Layer) med ett unikt certifikat som gör att dina personliga uppgifter vid ett köp hos oss skyddas på bästa möjliga sätt genom kryptering. Detta är samma teknik som bankerna använder. Våra betalningspartners DIBS och Klarna tillhör också de ledande på marknaden när det gäller säkra betalningar över Internet. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS.

3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA/Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod/lösenord används i samband med köpet. Med denna teknik kan kortinnehavaren vara säker på att dennes kort inte nyttjas av någon obehörig.

Genom att godkänna köpvillkoren i kassan ger du också samtidigt Butterick’s tillstånd att lagra dina personliga uppgifter som namn, adress, e-postadress, telefon och personnummer i vår interna kunddatabas. Vi sparar aldrig några kortnummer eller liknande.

Butterick’s garanterar också att vi aldrig lämnar ut eller säljer vidare dina personliga uppgifter, som t ex din e-postadress till tredje part. Din information och dina personliga uppgifter är helt säkra när Du handlar hos oss. Enda undantaget från denna regel är om åklagare eller polis efter beslut begär ut det vid misstanke om brott.

Detta gör att Du kan känna Dig trygg när Du handlar och betalar på Butterick’s.

Webbplatsen www.buttericks.se använder sig av tillfälliga cookies.

Villkor ögonlinser

Extra villkor för köp av våra färgade ögonlinser – Personligt Intygande

Jag, som beställer färgade ögonlinser, intygar att jag inte har:
Någon ögoninfektion
Några problem med hornhinnan
Någon form av ögonallergi
Något kroniskt ögonproblem
Jag har för avsikt att endast använda linserna för att tillfälligt ändra min ögonfärg och inte till att korrigera några syn- eller brytningsfel. Jag kommer att följa instruktioner om användning och skötsel av mina nya linser. Jag har blivit rådd att genast ta av mig linserna om det skulle uppstå någon form av irritation, obehag eller om ögat blir rött eller vätskar sig. Jag förstår att det är viktigt med regelbundna kontroller hos ögonläkare vid användande av linser. Jag är över 18 år. Jag förstår och bekräftar att dessa linser inte är kvalificerade som medicinska produkter och att de regleras av the EU Cosmetic Directive.

Enligt tillverkarens rådgivande ögonspecialist är de endast lämpliga att användas av personer med friska ögon och som kan bekräfta att alla påståenden ovan stämmer och är sanna.

Viktigt!
Rådfråga alltid en ögonspecialist först om du är tveksam till att färgade linser är lämpliga för dig.

Tvist

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. För att ta kontakt med ARN så följer du denna länken: http://www.arn.se/om-arn/kontakta-oss/

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23

 

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr