Min varukorg

Köpvillkor i webbutiken

På buttericks.se är det enkelt och säkert att handla! Vi vill att kunderna ska känna sig trygga med sitt köp och vi erbjuder alla våra kunder som väljer att skicka sitt paket med Posten- FRI FRAKT. För en 39 kr blir ditt paket spårbart och du får ett sändningsnummer på din order. Din spårbara leverans skickas via Schenker. Du har öppet köp i 14 dagar och snabb leverans via Posten eller Schenker.  Moms ingår i alla våra priser. Här nedan kan du läsa våra fullständiga köpvillkor. Några frågor? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på momangen!

Kundservice
0771-907 000

OBS! Förlängt öppet köp & bytesrätt mellan 23 november och 15 januari

Nu förlänger vi öppet köp och bytesrätt, både i våra butiker och på webben t.o.m 15/1-2017

Nu handlas det mycket julklappar och presenter, därför är det klart som korvspad att vi förlänger öppet köp och bytesrätt över jul, nyår och storhelgerna.

Handlar du hos oss idag så har du ända fram till den 15 januari på dig att byta storlek, färg eller produkt. Du kan självfallet lämna tillbaka prylen om du fått dubbelt av tomten.

Förlängd bytesrätt och öppet köp

Beställning / Leverans

När du har gjort en beställning på nätet kommer det automatiskt att skickas en fullständig bekräftelse, ett kvitto, till din e-postadress. Vi har inget lägsta ordervärde. Väljer du leverans via Posten skickas ditt paket fraktfritt. Vill du ha din leverans spårbar, erbjuder vi leverans via Schenker för 39 kr.

Om du ångrar din beställning önskar vi att du kontaktar oss på tel: 0771-90 70 00 eller via e-post: kundservice@buttericks.se och meddela detta så fort som möjligt. Om vi redan har hunnit packa och skicka din beställning rekommenderar vi dig att hämta ut paketet hos ditt ombud när det anländer, fylla i returblanketten och skicka det i retur enligt 14 dagars-ångerrätten. Bifogad Schenker fraktsedel kommer att följa med i ditt paket.

OBS!

Hämtar du inte ut det aviserade paketet med din beställning så måste vi tyvärr debitera en sammanlagd hanteringskostnad på 279:- , för att täcka våra faktiska kostnader för hantering, packning och frakt. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och använd den bifogade retursedeln vid en retur. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Vi levererar endast till adresser inom Sverige. Kontakta vår kundservice för mer information om du vill ha paketet levererat utanför Sverige.

Alla våra leveranser med Posten är fraktfria, oavsett ordervärde. Alla spårbara leveranser har en fraktkostnad på 39 kr, oavsett ordervärde.
Vid betalningsalternativet Faktura för företag och stat/kommuner tillkommer en expeditionsavgift på 29 kr.

Beställning via Posten

Väljer du att få ditt paket skickat med Posten, är din order fraktfri. Ditt paket skickas då till dig utan någon extra kostnad. Väger ditt paket mellan 150 gr och 2 kg, får du din leverans rakt hem i brevlådan. I andra fall får du en avisering från ditt närmsta postombud enligt det vis du valt när du gjorde din beställning.

Ditt paket levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar efter att du har placerat din order i webbutiken.

OBS!

Hämtar du inte ut det aviserade paketet med din beställning så måste vi tyvärr debitera en sammanlagd hanteringskostnad på 279:- , för att täcka våra faktiska kostnader för hantering, packning och frakt. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och använd den bifogade retursedeln vid en retur. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Beställning via Schenker

Om du vill ha din sändning spårbar, erbjuder vi Schenker som logistikföretag. Du betalar då 39 kr för att kunna följa ditt paket ända fram till utlämningsstället.

Ditt paket levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar efter att du har placerat din order till ditt närmaste Privpak-paketombud.

Alla beställningar får ett eget unikt sändningsnummer som automatiskt skickas ut till dig via e-post så fort din order är packad. Vi skickar våra spårbara försändelser  med DB Schenker PrivPak vilket innebär att du kommer att få avisering när ditt paket är framme hos ditt Privpak-ombud. För att detta ska gå snabbt, smidigt och enkelt rekommenderar vi att du väljer SMS-avisering. Beställningar där SMS-avisering inte är vald (dvs inget mobilnummer är angivet) aviseras via epost till uppgiven e-postadress. Kontrollera därför noga att din e-postadress är korrekt angiven. Kontrollera även skräppostfilter och mappar om e-postavisering valts och avisering uteblivit. Påminnelse skickas efter ca 7 dagar om paketet inte blivit uthämtat hos ombudet.

OBS!

Hämtar du inte ut det aviserade paketet med din beställning så måste vi tyvärr debitera en sammanlagd hanteringskostnad på 279:- , för att täcka våra faktiska kostnader för hantering, packning och frakt. Detta gäller alltså om paketet går automatiskt i retur till oss, efter liggtiden hos ombudet. Hämta därför alltid ut ditt paket hos ombudet och använd den bifogade retursedeln vid en retur. Det går fortare och blir billigare för dig som kund.

Leveranstid

Butterick´s, tillsammans med Schenker och Posten, levererar snabbt inom Sveriges gränser.

Lägger du din beställning innan klockan 15.00 idag så garanterar vi att vi skickar den ifrån oss idag och Schenker eller Posten ska leverera till ert närmsta ombud under morgondagen.

De flesta paket är normalt framme hos ombudet eller i din brevlåda inom 1-2 vardagar. Norra Norrland, ovanför Sundsvall, och Gotland, kan ta upp till 3 dagar. Om du lägger ordern innan kl 16.00 så skickas den iväg samma dag
Ex.
Bor du i Uppsala och lägger din beställning på onsdagskvällen, så skickas din order med torsdagens leverans och ditt paket kommer, enligt Schenker och Posten, att vara framme under fredagen.

Bor du i Uppsala och lägger din beställning vid lunch på torsdagen, så skickas din order med torsdagens leverans och ditt paket kommer, enligt Schenker och Posten, att vara framme under fredagen.

Bor du i Piteå och vill ha dina varor till helgen som kommer, så rekommenderar vi att ni lägger er order innan kl 16 på onsdagen, för att vara säker på leverans innan helgen.

Har du valt en spårbar leverans via Schenker? För 39 kr får du ett sändningsnummer på ditt paket. Om du anger ditt mobilnummer får du SMS-avisering direkt när ditt paket är framme. Då kan du hämta ut paketet samma dag med hjälp av legitimation och koden du får i SMS:et.. Din försändelse levereras till närmsta Privpak-ombud.

Har du valt att få ditt paket levererat via Posten? Vi tillämpar fri frakt på alla ordrar gjorda via www.buttericks.se och som levereras till dig via Posten.

Försäljning till minderåriga

För att kunna handla från www.buttericks.se behöver du vara 18 år fyllda. Är du under 18 år behöver du ha din målsmans tillstånd för att göra en beställning alternativt be en vuxen i din närhet att hjälpa dig.

Priser / Moms

Priset på beställningsdagen gäller alltid. Svensk moms (25%) ingår i alla våra priser. Du får alltid momsen specificerad på din följesedel som medföljer vid leverans.

Betalning / Avgifter

Som beställare är du betalningsskyldig för en lagd order. För företag och stat/kommuner samarbetar vi med DIBS för kortbetalning och vid köp mot faktura samarbetar vi med KLARNA. För privatpersoner samarbetar vi med KLARNA och betalning sker enligt deras villkor. Som privatperson kan du antingen betala med Klarna faktura eller Klarna konto, eller med kort eller banköverföring.

Sammanfattning av villkoren för fakturaköp för företag och stat/kommuner genom KLARNA 

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Fakturan skickas ut separat per e-post eller vanligt brev, beroende på vad Du har valt i kassan, inom 3 dagar efter att din order levererats.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 29 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster från Klarna.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

 

Sammanfattning av villkoren för privatpersoner vid köp genom KLARNA

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har Du handlat för under 60kr tillkommer 29kr, och har Du handlat för 60kr eller mer tillkommer 60kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ Du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Länk till hela villkoren: Klarnas Allmänna villkor.

 

Betalning med betal/kreditkort för Företag och stat/kommuner

Vid betalning med betal/kreditkort via vår samarbetspartner DIBS dras pengarna från ditt konto samma dag som din beställning skickas från oss. I samband med orderbekräftelsen reserveras dock summan som ”skyddat belopp” på ditt konto tills den slutliga betalningen sker. Du måste alltså ha summan som du ska handla för tillgängligt på ditt kort för att du skall kunna genomföra en beställning.

Visa-kort kräver att du är anmäld till 3D Secure System. Om detta krävs för ditt kort kontaktar du enklast din bank för att göra denna anmälan. Ofta kan man även göra det själv via sin internetbank. 3D Secure System är en säkerhetsåtgärd för att göra e-handeln ännu säkrare för dig som kund.

Buttericks kan inte se dina kortuppgifter vid betalning, du betalar ditt köp via en säker och hårt krypterad anslutning hos DIBS.

Retur / Reklamation

Returrätt/ Ångerrätt:
Du har alltid 14 dagars ångerrätt och öppet köp på www.buttericks.se vad gäller oanvända och endast testade produkter. Förutsatt att varan är hel och felfri, ber vi dig att returnera varan i sin originalförpackning och därmed få full återbetalning för ditt köp.

OBS! På hygienartiklar så som peruker och smink gäller inte öppet köp.

Nedanstående gäller oavsett om du fått din leverans via Posten eller Schenker:
Paketera din retur i passande emballage, antingen den påse eller kartong som du fick din leverans i alternativt annat emballage som du har tillgängligt. Klistra på returlappen synligt på din retur och lämna in den på närmsta ombud (Posten- eller Schenker-ombud, beroende på vilket fraktbolag du valde när du la din order) för direkt transport till vårt lager.

När vi mottagit din retur och godkänt den i enlighet med returvillkoren sker återbetalning enligt följande:
– Har du betalat via kort så sker en direkt återbetalning till samma kort som registrerades vid köpet.
Du har pengarna på kontot 1-5 bankdagar efter att vi godkänt din retur.
– Har du genomfört ditt köp via Klarna behöver du inte betala fakturan, förutsatt att du gör din retur innan förfallodatumet passerat. När vi godkänt din retur så skickar vi ut en uppdaterad e-postfaktura för att bekräfta att din retur är hanterad i enlighet med returvillkoren.

 


Reklamation:

Du har full reklamationsrätt i 36 månader från inköpsdatum enligt konsumentköplagen på varor inköpta från oss. Detta förutsätter att produkten har varit lidande av fabrikationsfel från det datum den införskaffades. Har produkten utsatts för ovarsam behandling, onormalt slitage eller direkt felaktigt handhavande under brukandet så gäller inte denna reklamationsrätt. Vid en reklamation kommer vi då att omgående ersätta dig med en ny och fullt funktionell produkt. Skulle vi av någon anledning inte ha en exakt likadan produkt tillgänglig, kommer vi att ersätta er med en likvärdig produkt eller full återbetalning. Vid frågor så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst omgående på 0771- 90 70 00 alt kundservice@buttericks.se.

Kostnad för retur

Vid ångerrätt:
Vill du göra en retur och nyttja ångerrätten, så använder du med medföljande returetiketten. Vi tillämpar kostnadsfria returer oavsett anledning till retur.

Vid reklamation:
Önskar du att reklamera en artikel så använder du den färdig frankerade returlappen. Självfallet står vi för returportot och det är ingen kostnad som du blir debiterad för i efterhand.

OBS! Under förutsättningen att er retur blir  godkänd som en reklamation enligt reklamation

Vid byte av storlek:
Du använder den färdiga returetiketten för ett kostnadsfritt byte av storlek och gör sedan en ny beställning på www.buttericks.se på den nya storleken/produkten. Du har rätt storlek hos dig inom 1-2 arbetsdagar.

Se tillvägagångssätt under ”Vid ångerrätt”.

Har du några frågor kring din retur? Tveka inte att kontakta oss via telefon, mail eller direkt-chatt för svar och hjälp.
Vårt direktnummer är 0771-90 70 00 och du når oss via mail på kundservice@buttericks.se

Säkerhet & Sekretess

Vi använder på www.buttericks.se SSL-teknik (Secure Socket Layer) med ett unikt certifikat som gör att dina personliga uppgifter vid ett köp hos oss skyddas på bästa möjliga sätt genom kryptering. Detta är samma teknik som bankerna använder. Våra betalningspartners DIBS och Klarna tillhör också de ledande på marknaden när det gäller säkra betalningar över Internet.

3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA/Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod/lösenord används i samband med köpet. Med denna teknik kan kortinnehavaren vara säker på att dennes kort inte nyttjas av någon obehörig.

Genom att godkänna köpvillkoren i kassan ger du också samtidigt Butterick’s tillstånd att lagra dina personliga uppgifter som namn, adress, e-postadress, telefon och personnummer i vår interna kunddatabas. Vi sparar aldrig några kortnummer eller liknande.

Butterick’s garanterar också att vi aldrig lämnar ut eller säljer vidare dina personliga uppgifter, som t ex din e-postadress till tredje part. Din information och dina personliga uppgifter är helt säkra när Du handlar hos oss. Enda undantaget från denna regel är om åklagare eller polis efter beslut begär ut det vid misstanke om brott.

Detta gör att Du kan känna Dig trygg när Du handlar och betalar på Butterick’s.

 

Webbplatsen www.buttericks.se använder sig av tillfälliga cookies.

Intyg

Extra villkor för köp av våra färgade ögonlinser – Personligt Intygande

Jag, som beställer färgade ögonlinser, intygar att jag inte har:
Någon ögoninfektion
Några problem med hornhinnan
Någon form av ögonallergi
Något kroniskt ögonproblem
Jag har för avsikt att endast använda linserna för att tillfälligt ändra min ögonfärg och inte till att korrigera några syn- eller brytningsfel.Jag kommer att följa instruktioner om användning och skötsel av mina nya linser.Jag har blivit rådd att genast ta av mig linserna om det skulle uppstå någon form av irritation, obehag eller om ögat blir rött eller vätskar sig. Jag förstår att det är viktigt med regelbundna kontroller hos ögonläkare vid användande av linser. Jag är över 18 år.Jag förstår och bekräftar att dessa linser inte är kvalificerade som medicinska produkter och att de regleras av the EU Cosmetic Directive.

Enligt tillverkarens rådgivande ögonspecialist är de endast lämpliga att användas av personer med friska ögon och som kan bekräfta att alla påståenden ovan stämmer och är sanna.

Viktigt!
Rådfråga alltid en ögonspecialist först om du är tveksam till att färgade linser är lämpliga för dig.