Frågor & Svar

Kan jag fylla mina ballonger med helium i era butiker?
Absolut kan du fylla dina ballonger med helium i alla våra fysiska butiker. Det går även att fylla ballonger som inte är köpta hos oss. Har du en större beställning, kontakta oss gärna i förväg så löser vi det.

  • Latexballong (upp till 30 cm) - 45 kr 
  • 40-69cm ballong - 75 kr
  • 70-87 cm ballong - 95 kr
  • 88 cm och större - 125 kr
 
Har jag öppet köp/bytesrätt när jag handlar hos er?
Ja, vi har så klart öppet köp i 14 dagar på varor köpta online.

Väljer du att returnera din order via ombud tillkommer en returkostnad på 99 kr. Av hygieniska skäl godkänner vi ej returer av peruker med bruten plombering, öppnade smink-förpackningar eller linser. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller på helium eller specialbeställda varor. Förpackningen måste vara oskadad och varan oanvänd samt felfri i kombination med tillhörande retursedel/inköpskvitto. 
 
Hur lång leveranstid har ni?
Vi skickar alltid dina varor så snabbt vi bara kan och leveranstiden är vanligtvis 1–5 arbetsdagar. Längre leveranstid kan uppstå vid större kampanjer, klämdagar, högtider eller om du bor norr om Sundsvall eller kanske till och med på en ö.
Det kan även ske lokala fördröjningar om dina ombud bara har leveranser varannan dag.
 
Går det att returnera en vara i fysisk butik?
Absolut, du kan alltid returnera eller byta dina varor i någon av våra butiker helt kostnadsfritt. Öppet köp i 14 dagar. Du hittar din närmaste butik här.
 
Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi använder oss av Schenker som på ett säkert vis ser till att ditt paket kommer fram i tid och i ett bra skick.

Kan ni skicka med expressleverans?
Nej, tyvärr har vi dagsläget ingen möjlighet att skicka express.

Lägger ni undan varor i butikerna?
Givetvis gör vi det! Har vi möjlighet till detta gör vi alltid det. Under just halloween ökar trycker vilket gör att det blir svårare för oss att kunna lägga undan varor.

Jag vill få sms-avisering när mitt paket är framme på mitt utlämningsställe. Hur gör jag?
För att få en leveransavisering via sms fyller du i ditt mobilnummer i kontaktuppgifterna när du genomför din order. Kontrollera gärna att siffrorna i telefonnumret stämmer så att aviseringen hamnar rätt när paketet nått ombudet.
När du hämtar i någon av våra butiker får du ett mail.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 79 kr via Schenker och vi har alltid fri frakt när du handlar för över 599kr, detta gäller för privatpersoner.

Hur länge ligger paketet hos ombudet?
Paketet ligger 7 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till oss.
Vid ej uthämtat paket tillkommen en kostnad på 279kr.

En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Kontakta direkt vår kundtjänst via vårt formulär så hjälper vi dig rätt. 
När du mottagit din returetikett, fyll i retursedeln som medföljer din beställning och lämna in paketet på det ombud du hämtade ut försändelsen från. 

Har ni någon storleksguide för maskeraddräkterna?
Vi försöker i alltid vara uppdaterade med våra storlekar, dessa hittar ni oftast under beskrivningen av varan, i varunamnet eller under informations fältet.

Kan jag se butikernas lagersaldo på hemsidan?
Ja, i direkt anknytning till artikeln kan du se alla våra butikers lagersaldon och deras direktnummer. På så vis kan du se både huruvida varan finns hemma, samt enkelt kontakta butiken om du önskar få hjälp med att lägga undan en vara.