Trygg E-Handel
Meny
Varukorg
  1. Start
  2. Frågor & svar
Har du några frågor? Kontakta oss

Frågor & svar

Har jag öppet köp/bytesrätt när jag handlar hos er?
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss. Under rådande situation förlänger vi öppet köp i 100 dagar på varor köpta online och i butik.

Väljer du att returnera din order via ombud tillkommer en returkostnad på 39kr. Av hygieniska skäl godkänner vi ej returer av peruker med bruten plombering, öppnade sminkförpackningar eller linser. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller på helium eller specialbeställda varor. Förpackningen måste vara oskadad och varan oanvänd samt felfri i kombination med tillhörande retursedel/inköpskvitto. 
 
Hur lång leveranstid har ni?
De flesta beställningar är framme hos ditt närmaste Schenker-ombud inom 1-2 vardagar efter att du gjort din beställning. Lägger du din beställning online innan kl. 16.00 så packas och skickas ditt paket samma dag. Bor du längre norrut än Sundsvall eller på Gotland får du räkna med en eller två dagars extra leveranstid. 
 
Kan jag spåra mitt paket?
Du kan enkelt spåra ditt paket här.

Går det att returnera en vara i fysisk butik?
Absolut, du kan alltid returnera eller byta dina varor i någon av våra butiker helt kostnadsfritt. Förlängt öppet köp i 100 dagar. Du hittar din närmaste butik här.

Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi använder oss av Schenker Privpak som på ett säkert vis ser till att ditt paket kommer fram i tid och i ett bra skick.

Kan jag fylla mina ballonger med helium i era butiker?
Absolut kan du fylla dina ballonger med helium i alla våra fysiska butiker. Det går även att fylla ballonger som inte är köpta hos oss. Har du en större beställning, kontakta oss gärna i förväg så löser vi det.

Liten ballong 29kr (upp till ca 40cm). 
Mellanstor ballong 49kr (upp till ca 60cm)
Stor ballong 69 kr.

Kan ni skicka med expressleverans?
Nej, tyvärr har vi dagsläget ingen möjlighet att skicka express men de allra flesta paket är framme nästkommande dag om du lägger din beställning innan kl 16.

Lägger ni undan varor i butikerna?
Givetvis gör vi det! Har vi möjlighet till detta gör vi alltid det. Under just halloween ökar trycker vilket gör att det blir svårare för oss att kunna lägga undan varor.

Jag vill få sms-avisering när mitt paket är framme på mitt utlämningsställe. Hur gör jag?
För att få en leveransavisering via sms fyller du i ditt mobilnummer i kontaktuppgifterna när du genomför din order. Kontrollera gärna att siffrorna i telefonnumret stämmer så att aviseringen hamnar rätt när paketet nått ombudet.

Vad kostar frakten?
Frakten kostar 69kr vid köp under 500kr. Alltid fri frakt när du handlar för över 500kr, detta gäller för privatpersoner och företag.

Hur länge ligger paketet hos ombudet?
Paketet ligger 14 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till oss. Du kan förlänga tiden ditt paket ligger hos ombudet i upp till en vecka, kontakta oss så hjälper vi dig med det. Vid ej uthämtat paket tillkommen en kostnad på 279kr.

En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Kontakta direkt vår kundtjänst på 035-160 350 eller maila till kundservice@buttericks.se så hjälper vi dig rätt. 
När du mottagit en returetikett, fyll i retursedeln som medföljer din beställning och lämna in paketet på det ombud du hämtade ut försändelsen från. 

Har ni någon storleksguide för maskeraddräkterna?
Vi har skapat en gemensam storleksguide utifrån våra dräkters mått som du hittar under varje produktsida. Klicka på ”Visa storleksguide” till höger om storleksalternativen så blir du guidad rätt. Vill du ha specifika mått på en dräkt? Det ordnar vi! Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på momangen och ger dig exakta mått, för bästa passform och bekvämlighet.

Kan jag se butikernas lagersaldo på hemsidan?
Ja, i direkt anknytning till artikeln kan du se alla våra butikers lagersaldon och deras direktnummer. På så vis kan du se både huruvida varan finns hemma, samt enkelt kontakta butiken om du önskar få hjälp med att lägga undan en vara.