Frågor & svar
Kan jag fylla mina ballonger med helium i era butiker?
Absolut kan du fylla dina ballonger med helium i alla våra fysiska butiker. Det går även att fylla ballonger som inte är köpta hos oss. Har du en större beställning, kontakta oss gärna i förväg så löser vi det.
Latexballong (upp till 30 cm) 45 kr
40-69cm ballong 75 kr
70-87 cm ballong 95 kr
88 cm och större 125 kr
Absolut kan du fylla dina ballonger med helium i alla våra fysiska butiker. Det går även att fylla ballonger som inte är köpta hos oss. Har du en större beställning, kontakta oss gärna i förväg så löser vi det.
Latexballong (upp till 30 cm) 45 kr
40-69cm ballong 75 kr
70-87 cm ballong 95 kr
88 cm och större 125 kr
Har jag öppet köp/bytesrätt när jag handlar hos er?
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss. Under rådande situation förlänger vi öppet köp i 100 dagar på varor köpta online och i butik.
Väljer du att returnera din order via ombud tillkommer en returkostnad på 99kr. Av hygieniska skäl godkänner vi ej returer av peruker med bruten plombering, öppnade sminkförpackningar eller linser. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller på helium eller specialbeställda varor. Förpackningen måste vara oskadad och varan oanvänd samt felfri i kombination med tillhörande retursedel/inköpskvitto.
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss. Under rådande situation förlänger vi öppet köp i 100 dagar på varor köpta online och i butik.
Väljer du att returnera din order via ombud tillkommer en returkostnad på 99kr. Av hygieniska skäl godkänner vi ej returer av peruker med bruten plombering, öppnade sminkförpackningar eller linser. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller på helium eller specialbeställda varor. Förpackningen måste vara oskadad och varan oanvänd samt felfri i kombination med tillhörande retursedel/inköpskvitto.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi skickar alltid dina varor så snabbt som möjligt. Vår leveranstid är vanligtvis 1–5 arbetsdagar.
Längre leveranstid kan uppstå vid större kampanjer, klämdagar, högtider och om du bor norr om Sundsvall eller på en ö.
Det kan även ske lokala fördröjningar om dina ombud enbart har varannan dag leveranser.
Vi skickar alltid dina varor så snabbt som möjligt. Vår leveranstid är vanligtvis 1–5 arbetsdagar.
Längre leveranstid kan uppstå vid större kampanjer, klämdagar, högtider och om du bor norr om Sundsvall eller på en ö.
Det kan även ske lokala fördröjningar om dina ombud enbart har varannan dag leveranser.
Kan jag spåra mitt paket?
Vi skickar via Schenker och du spårar paket här.
Har du tidigare beställt via DHL och du kan spåra ditt paket här.
Går det att returnera en vara i fysisk butik?
Absolut, du kan alltid returnera eller byta dina varor i någon av våra butiker helt kostnadsfritt. Öppet köp i 100 dagar. Du hittar din närmaste butik här.
Vi skickar via Schenker och du spårar paket här.
Har du tidigare beställt via DHL och du kan spåra ditt paket här.
Går det att returnera en vara i fysisk butik?
Absolut, du kan alltid returnera eller byta dina varor i någon av våra butiker helt kostnadsfritt. Öppet köp i 100 dagar. Du hittar din närmaste butik här.
Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi använder oss av Schenker som på ett säkert vis ser till att ditt paket kommer fram i tid och i ett bra skick.
Kan ni skicka med expressleverans?
Nej, tyvärr har vi dagsläget ingen möjlighet att skicka express.
Lägger ni undan varor i butikerna?
Givetvis gör vi det! Har vi möjlighet till detta gör vi alltid det. Under just halloween ökar trycker vilket gör att det blir svårare för oss att kunna lägga undan varor.
Jag vill få sms-avisering när mitt paket är framme på mitt utlämningsställe. Hur gör jag?
För att få en leveransavisering via sms fyller du i ditt mobilnummer i kontaktuppgifterna när du genomför din order. Kontrollera gärna att siffrorna i telefonnumret stämmer så att aviseringen hamnar rätt när paketet nått ombudet.
Vi använder oss av Schenker som på ett säkert vis ser till att ditt paket kommer fram i tid och i ett bra skick.
Kan ni skicka med expressleverans?
Nej, tyvärr har vi dagsläget ingen möjlighet att skicka express.
Lägger ni undan varor i butikerna?
Givetvis gör vi det! Har vi möjlighet till detta gör vi alltid det. Under just halloween ökar trycker vilket gör att det blir svårare för oss att kunna lägga undan varor.
Jag vill få sms-avisering när mitt paket är framme på mitt utlämningsställe. Hur gör jag?
För att få en leveransavisering via sms fyller du i ditt mobilnummer i kontaktuppgifterna när du genomför din order. Kontrollera gärna att siffrorna i telefonnumret stämmer så att aviseringen hamnar rätt när paketet nått ombudet.
När du hämtar i någon av våra butiker får du ett mail.
Vad kostar frakten?
Vad kostar frakten?
Frakten kostar 79 kr via Schenker och vi har alltid fri frakt när du handlar för över 599kr, detta gäller för privatpersoner.
Hur länge ligger paketet hos ombudet?
Paketet ligger 7 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till oss.
Paketet ligger 7 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till oss.
Vid ej uthämtat paket tillkommen en kostnad på 279kr.
En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Kontakta direkt vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig rätt.
När du mottagit en returetikett, fyll i retursedeln som medföljer din beställning och lämna in paketet på det ombud du hämtade ut försändelsen från.
Har ni någon storleksguide för maskeraddräkterna?
Vi försöker i alltid vara uppdaterade med våra storlekar, dessa hittar ni oftast under beskrivningen av varan, i varunamnet eller under informations fältet.
Kan jag se butikernas lagersaldo på hemsidan?
Ja, i direkt anknytning till artikeln kan du se alla våra butikers lagersaldon och deras direktnummer. På så vis kan du se både huruvida varan finns hemma, samt enkelt kontakta butiken om du önskar få hjälp med att lägga undan en vara.
En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Kontakta direkt vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig rätt.
När du mottagit en returetikett, fyll i retursedeln som medföljer din beställning och lämna in paketet på det ombud du hämtade ut försändelsen från.
Har ni någon storleksguide för maskeraddräkterna?
Vi försöker i alltid vara uppdaterade med våra storlekar, dessa hittar ni oftast under beskrivningen av varan, i varunamnet eller under informations fältet.
Kan jag se butikernas lagersaldo på hemsidan?
Ja, i direkt anknytning till artikeln kan du se alla våra butikers lagersaldon och deras direktnummer. På så vis kan du se både huruvida varan finns hemma, samt enkelt kontakta butiken om du önskar få hjälp med att lägga undan en vara.
Var börjar festen?
På Butterick’s såklart. Visste du att vi varit Festspecialist sedan 1903.